نیروهای کار خارجی ملزم به انجام بیومتریک و انگشت نگاری خارج از کانادا نیستند

نیروهای کار خارجی ملزم به انجام بیومتریک و انگشت نگاری خارج از کانادا نیستند

نیروهای کار خارجی ملزم به انجام بیومتریک و انگشت نگاری خارج از کانادا نیستند

بیومتریک و انگشت نگاری برای ورود به کانادا

نیروهای کار خارجی ملزم به انجام بیومتریک و انگشت نگاری خارج از کانادا نیستند. 

 

به صورت کلی هر فرد خارجی که می خواهد برای ویزای توریستی، اجازه تحصیل یا کار (به غیر از آمریکایی ها)، پناهندگی، اقامت دائم، گزارش توریستی یا افزایش طول دوره اجازه تحصیل و کار اقدام کند باید اطلاعات بیومتریک را ارائه کند.

در واقع افراد باید اثر انگشت و عکس خودشان را ثبت کرده و هزینه مشخصی را پرداخت کنند. کانادا این اطلاعات را جمع آوری می کند تا هویت مسافران خارجی را به سرعت و با دقت بالا تایید کند تا ورود به کشور را برای آنها آسان تر کند.

در روز پنجم ژوئن 2020 سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد که به دلیل ویروس کرونا نیازی نیست خارجی هایی که به منظور کار به کانادا می روند انگشت نگاری را خارج از کانادا انجام دهند. البته این سیاست فقط به صورت موقت و برای نیروهای کاری در بعضی بخش های کاری و در صورتی اجرا می شود که دسترسی به نزدیک ترین مکان انجام انگشت نگاری به آنها به دلیل ویروس کرونا مقدور نباشد.

نیروهای کار خارجی موقت در صورتی که قرار است به عنوان راننده کامیون، در بخش سلامت، کشاورزی یا مواد غذایی در کانادا کار کنند معاف هستند.

سازمان مهاجرت کانادا اعلام کرده است که بسیاری از این نیروهای کار قبلا در کانادا کار کرده اند و بنابراین اطلاعات آنها و انگشت نگاری آنها قبلا انجام شده است. با این وجود سازمان مهاجرت کانادا به منظور حفظ امنیت و سلامت جامعه کانادا اطلاعات را برای تمامی نیروهای کار موقت جمع آوری می کند.

در زمان رسیدن به کانادا چه اتفاقی می افتد؟

در زمان رسیدن، از نیروهای کار موقت درخواست می شود که انگشت نگاری را در محل ورود انجام دهند. علاوه بر این، توسط آژانس خدمات مرزی کانادا بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که برای موضوعی ضروری وارد کانادا می شوند. با توجه به دستورالعمل های موجود، ورود به کانادا به منظور کار کردن، سفر ضروری به حساب می آید. یک نیروی کار موقت به محض ورود به کانادا باید قانونا به طول 14 روز در قرنطینه شخصی باشد.

انعطاف بیشتر توسط سازمان مهاجرت کانادا

سازمان مهاجرت کانادا همچنین بیان کرده است که در حال افزایش دوره امکان انجام انگشت نگاری برای افرادی است که در حال حاضر به دلیل مشکلات به وجود آمده به خاطر ویروس کرونا مقدور به انجام انگشت نگاری ها نیستند.

حتی اگر در نامه دستورالعمل انجام انگشت نگاری آنها 30 روز یا 90 روز مهلت وجود دارد و نزدیک ترین مرکز انجام انگشت نگاری آنها بسته است، نباید نگران از دست دادن این مهلت باشند. این افراد تا زمانی که محل انجام انگشت نگاری مجددا شروع به کار نکند نیازی به انجام دادن آن ندارند.

سازمان مهاجرت کانادا مجددا گفته است که درخواست هایی که در حال حاضر در حال پردازش هستند را به دلیل نقص مدارک رد نخواهد کرد و یا آنها را نخواهد بست. همچنین سازمان مهاجرت کانادا انواع مختلفی از اقدامات خاص و انعطاف بیشتری را در طول بحران ویروس کرونا معرفی کرده است تا به تعداد هر چه بیشتر ملیت های خارجی را مسکن بدهد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

نیروهای کار خارجی ملزم به انجام بیومتریک و انگشت نگاری خارج از کانادا نیستند نیروهای کار خارجی ملزم به انجام بیومتریک و انگشت نگاری خارج از کانادا نیستند
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

حمیدرضا جعفری

حمیدرضا جعفری

کارشناس ارشد الکترونیک قدرت، علاقه مند به تکنولوژی و زبان انگلیسی، مدیر کلاسهای آموزش آنلاین زبان هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان